10:06|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 تیر 1398 - 09:21
کد خبر: 12295
یادداشت:

فروش اعضای بدن به بهای تسکین فقر!

اخیرا فروش اعضای بدن برای جبران کاستی‌های مادی از فروش کلیه و کبد به مرحله فروش قرنیه چشم رسیده است.
فروش اعضای بدن به بهای تسکین فقر!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شکاف طبقاتی معظل جدیدی در کشور و به طبع آن آذربایجان غربی نیست اما افزایش آن سبب مشکلات زیادی شده به طوری که بخش محدودی از جامعه در بهترین شرایط ممکن زندگی کرده و بخش دیگر حتی برای پیدا کردن نان شب خود نیز محتاج دیگرانند و به هرکاری دست می‌زنند تا نیازهای اولیه خود را رفع کنند.

 فروش اعضای بدن یکی از کارهای غیرعادی و نامتعارف در جامعه است که زاییده شکاف طبقاتی است . شاید این مساله برای عموم جامعه غیرعادی به نظر برسد این مساله به یک کار عادی برای برخی‌ها تبدیل شده و آن را به یک مرجله جدیدی وارد کرده است که چشم هر بیننده و گوش هر شنوده‌ای را در هنگام مواجه با آن به درد می‌آورد چیزی نیست جز فروش قرنیه چشم!

بنا به گفته مسئولین، آذربایجان‌غربی دارای شاخص درآمد بسیار پایین است که همین مساله باعث ازدیاد فقر و انجام دادن کارهای نامتعارف از قبیل فروش اعضای بدن شده است به طوری  که مردم برای التیام این درد خود  حاضرند خود از بزرگترین نعمت الهی خود که دیدن زیبایی‌های جهان هستی است بگذرند. امروزه خیابان‌های ارومیه مملو از چنین آگهی‌هایی است که عزت نفسشان مانع از این می شود که برای رفع نیازهای خود دستشان را مقابل دیگران باز کنند.   

شاید بد نباشد اگر مسئولین به جای ارائه آمارهای مختلف در حوزه اشتغال و رفع فقر به حقیقت جامعه توجه زیادی کنند زیرا واقیعت در بسیاری موارد  متفاوت از آمارهایی است که ارائه می شود و فروش اعضای بدن تنها یکی از آسیب‌های ناشی از فقر در جامعه است و بهترین راه  حل برای جلوگیری از گسترش این مشکلات شاید یافتن درمان همیشگی برای موضوع فقر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید