07:51|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 - 05:21
کد خبر: 12626

گره‌هایی که با حمایت باز می‌شود

کار آفرینی و اشتغال زایی از مؤلفه‌های اساسی در راستای توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی است که گره‌های کور در این زمینه با حمایت نهادهای دولتی گشوده می‌شود.
گره‌هایی که با حمایت باز می‌شود

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، برای ایجاد و توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی باید زیر ساخت‌های آن فراهم باشد. آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های بالقوء در زمینه اشتغال زایی را دارا است و باید از این پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده شود.  
فراهم کردن محیط مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در راستای ایجاد اشتغال زایی و کار آفرینی مطالبه جوانان است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
نهادهای متولی باید از کارآفرینان حمایت کنند 
سعید در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز نوشته است: من یک جوان 29 ساله هستم و با ایجاد اشتغال، چند ماهی است که مشغول کار پروش قارچ هستم.
وی افزود: در آغاز فعالیت خود از موانع زیادی گذر کردم و هم اکنون نیز از کسب‌وکار و در آمد خود رضایت دارم همچنین برای 5 نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کرده‌ام.
سعید گفت: پرورش قارچ از حساسیت بالایی برخوردار است و تمامی جوانب بهداشتی و همچنین محیط مناسب باید مورد توجه قرار گیرد اما در این راستا نهادهای دولتی حمایت مورد توجهی انجام نمی‌دهند.
پرداخت تسهیلات با سودهای کلان در نظام اسلامی قابل قبول نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اظهار کرد: سنت بسیار زیبای قرض‌الحسنه در بین مردم رنگ باخته که این روند باید با همکاری همه بخش‌ها به ویژه مدیریت بانکی اصلاح شود.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به مردم با عناوین قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها با ضعف‌های مختلفی مواجه بوده و درصد بازپرداخت و کارمزدهای بالا باعث بی‌اعتمادی مردم به این مقوله خداپسندانه شده‌ است.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با کارمزدهای ۱۲ تا ۱۵ و حتی ۲۰ درصد در نظام اسلامی قابل قبول نیست و با توجه به این امر باید همه مسوولان بانکی تلاش داشته باشند تا اعتماد عمومی مردم را برای احیای سنت قرض‌الحسنه احیا کنند.
این مسئول ادامه داد: بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری در زمینه رونق تولید نقش مهمی دارند و باید منصفانه و با رویکرد حمایتی با واحدهای تولیدی تعامل کنند که در این صورت می‌توان به توسعه بخش تولید امیدوار بود.
وی با اشاره به موضوع ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه اظهار امیدواری کرد که این ادغام به صورت درست و قابل قبول انجام پذیرد تا موجب رضایت بیشتر مردم شده و از آسیب رساندن به کارکنان شاغل در موسسه‌های مالی جلوگیری کند.
قریشی تاکید کرد: یکی از مشکلات امروز جمهوری اسلامی ایران، وجود بانک‌های متعدد و هزینه‌های بالای آنهاست که در طولانی مدت تبعات مختلفی در جامعه خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: موضوع سودهای بالای بانکی همواره مورد انتقاد مسوولان و روحانیان قرار گرفته اما برای حل این مشکل باید اقدامات اساسی صورت گیرد.
ظرفیت بکر گردشگری استان در راستای اشتغالزایی استفاده شود
حجت الاسلام محمد جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش، دررابطه با توسعه فضاهای گردشگری در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در این استان ظرفیت‌ و پتانسیل‌های بالایی در حوزه گردشگری وجود دارد که در سال‌های اخیر قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی افزود: با وجود اینکه فعالیت‌های قابل قبولی در این زمینه صورت گرفته اما به دلیل نیاز مردم در حوزه گردشگری و تفریحی در استان، این امکانات به وجود آمده کافی نیست و باید بیش از پیش به صورت جدی‌تر و عملی‌تر به توسعه گردشگری در استان پرداخت شود.
حجت الاسلام شبستری بیان کرد: بسیاری از ظرفیت‌ها و مکان‌های حوزه گردشگری در شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی برای افراد زیادی ناشناخته است که لزوم توجه و معرفی این مکان‌ها بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: باید زیرساخت‌های مناسب و تسهیلات لازم در مکان‌های تفریحی و گردشگری استان ایجاد شود تا از این طریق گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این مکان‌ها حضور پیدا کنند و شاهد افزایش رونق  گردشگری در استان باشیم.  
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: وجود دریاچه ارومیه نیز فرصت خوبی برای جذب گردشگر و همچنین ایجاد اشتغال‌زایی از طریق توسعه گردشگری و جذب توریست دارد و برای شکوفایی بیشتر استان در زمینه اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد که در زمینه باید برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد و با ایده‌های مناسب ارائه شده از ظرفیت‌های دریاچه ارومیه در راستای جذب گردشگران خارجی و داخلی استفاده کرده و بهره برد.
استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان در راستای ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی همچنین حمایت از آنان تا حدی زیادی در توسعه اقتصادی آذربایجان ‌غربی مؤثر است و باعث ایجاد انگیزه در جوانان می‌شود که امیدواریم با تدابیر اصولی مسئولان مورد تحقق قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید