18:43|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 - 12:17
کد خبر: 13790
دکتر بوتراب در گفت‌و‌گو با باریش:

پلاک روی دندان یکی از علائم بوی بد دهان است

لثه‌های سفت و سخت که به راحتی خونریزی می کنند، پلاک روی دندان و گلو درد و بینی از علائمی هستند که سبب بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان می‌شوند.
پلاک روی دندان یکی از علائم بوی بددهان است

مینابوتراب، جراح دندانپزشک در گفت و گو با سرویس سلامت باریش نیوز اظهار کرد: هنگامی که یک فرد نفس بد بویی را از دهان خارج می‌کند، این حالت در اصلاح پزشکی نفس Halitosis نامیده می شود.
وی افزود: فردی که در کنار شما ایستاده یا به طور مستقیم با شما صحبت می‌کند، می‌تواند دچار این مشکل باشد مناطق اصلی که بوی بد دهان را ایجاد می‌کنند (زبان و لثه)، معده، لوزه‌ها، بینی و مری است.
وی با بیان اینکه بوی بد دهان به عنوان نشانه‌ای از وضعیت سلامت ضعیف در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: هنگامی که شما مواد غذایی با بوی قوی، مانند سیر و پیاز مصرف می‌کنید، بو در دهان شما حفظ می‌شود و حتی بعد از مسواک زدن از بین نمی‌رود.
بوتراب ادامه داد: بوی دهان ،تنها زمانی که مواد غذایی از بدن خارج شوند از بین می‌رود و  برای رفع این مشکل در کودکان و بزرگسالان توصیه هایی در بخش سلامت داریم.
وی با اشاره به علائم بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان، گره‌های لنفاوی متورم،گلو درد و بینی، دهان خشک، خشک و سفید بودن زبان را از نشانه های بوی بد دهان دانست و خاطرنشان کرد: بوی بد مکرر و ماندگار، معمولا به دلیل گازهایی است که توسط باکتری‌های لایه بیرونی دندان‌ها، لثه‌ها و زبان آزاد می‌شود.
این جراح دندانپزشک یادآور شد: همچنین ذرات غذا که میان دندان‌ها و روی زبان مانده‌اند، پوسیده شده و می‌توانند گاهی موجب بوی ناخوشایند شوند و غذاهای تند و بودار مانند سیر، قهوه و پیاز هم می‌توانند مزید بر علت شوند، بنابراین باید حتما دندان‌ها به درستی و مرتبا مسواک زده شود و این‌کار به خوش بو شدن نفس‌ فرد کمک می‌کند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید