03:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398 - 11:47
کد خبر: 13803
یادداشت

خوشاکو چشم انتظار پیشرفت

پیست اسکی خوشاکو یکی از پتانسیل‌های دست نخورده و خدادادی آذربایجان‌غربی است که به گفته مسئولین راه پیشرفت را در پیش گرفته و در آینده نه چندان دور به قطب گردشگری ورزشی تبدیل می‌شود.
خوشاکو چشم انتظار پیشرفت

سرویس ورزشی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی پتانسیل‌های دست نخورده‌ و جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند، دریاچه ارومیه، تخت سلیمان، قره کلیسا، زندان سلیمان، چَملی گول، آبشار شلماش، چشمه کانی گراوان، سَهولان، دریاچه‌ مارمیشو، زور زور ماکو و پیست اسکی خوشاکو را دارد که پیست اسکی خوشاکو یکی از پتانسیل‌ها دست نخورده و در صورت تکمیل گزینه خوبی برای اقتصاد استان است.
ارومیه در شمال غربی ایران جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر به خصوص در فصل‎های بهار و تابستان راهی این منطقه می‌شوند.
اما ارومیه در فصل زمستان هم جاذبه‌هایی دارد و با داشتن پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز زمستانی است.
این پیست که تنها پیست اسکی آذربایجان‌غربی است با چشم اندازهای عالی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به سمت خود جذب می‌کند. 
پیست خوشاکو تنها پیست آذربایجان‌غربی و جاذبه گردشگری ورزشی این استان و تنها کانون ورزش‌های زمستانی در شمال غرب ایران است.
این پیست در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است و با کوه‌های پرشیب مناسب، مناظر خیره کننده و امکانات مناسب زمستانی جایی عالی و منحصربه‌فرد را برای ماجراجویان و علاقه مندان به ورزش‎های زمستانی فراهم کرده است.
خوشاکو با 50 هزار متر مکعب منابع طبیعی فراوانی دارد که می‌شود از آن علاوه بر فصل زمستان در فصل تابستان نیز استفاده کرد.
پیست اسکی خوشاکو دارای دو تپه با شیب‌های مناسب برای اسکی سواری است که از آن‌ها به عنوان کوه‌های مبتدی و حرفه‌ای یاد می‌شود.
پوشش گیاهی و شیب مناسب از قابلیت‌های مهم این پیست برای استفاده از آن در زمستان و تابستان است.
اما متاسفانه این پیست علاوه بر تمام پتانسیل‌های خود کمبودهای فراوانی نیز دارد که فرسودگی تجهیزات یکی از آن‌ها است.
فرسودگی تجهیزات از جمله مشکلاتی است که ورزشکاران و مراجعه کنندگان با آن مواجه هستند به عنوان مثال بالابرهای بشقابی پیست بسیار فرسوده و دور ریزهای تهران بود که پس از گذراندن عمر مفید آن‌ها به این استان منتقل شده است و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی برای ورزشکاران از جمله قطعی برق حین تمرین، معطلی و خاموشی مکرر آن می‌شود که ممکن است در آینده خطر آفرین باشد.
به گفته کیومرث پورایراندوست سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، هیچ کس در خرید اقلام مورد نیاز پیست به ما کمک نکرده در حالی که قول کمک به ما داده بودند، و محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی دستور دادند که در بحث اعتبار دهی به ما کمک کنند.
در مرحله اول تکمیل خوشاکو نیز 30 صندلی بالابر خریداری شده است و در بحث پیست‌کوب نیز از کشور آلمان برای یکی از استان‌های کشور وارد شده اما در حال حاضر این استان توان پرداخت هزینه‌های پیست‌کوب را ندارد به همین دلیل در حال رایزنی برای خرید آن هستیم.
با توجه به این گفته‌ها امیدواریم وضعیت پیست بهتر شود و آذربایجان‌غربی بتواند از یکی از پتانسیل‌های خدادادی خود بیشترین استفاده را برای اشتغال‌زایی و رشد وضعیت اقتصادی استان بکند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید