09:32|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 12:02
کد خبر: 14004
دکتر بوتراب در گفت‌و‌گو با باریش:

اقدامات پیشگیرانه که در دندانپزشکی‌ها باید جدی گرفته شود

اقداماتی که این روزها برای پیشگیری از از ابتلا به ویروس کرونا باید در مراجعه به دندانپزشک از طرف بیماران و پزشکان جدی گرفته شود.
اقدامات پیشگیرانه که در دندانپزشکی‌ها باید جدی گرفته شود

مینا بوتراب، جراح دندانپزشک در گفت‌و‌گو با سرویس سلامت باریش نیوز، در رابطه با اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مبتلاشدن به کرونا در مطب های دندانپزشکی از سوی بیماران و پزشکان رعایت شود، اظهار کرد: ضدعفونی کردن روزانه سطوح فلزی، شیشه‌ای، و پلاستیکی به‌طور کامل و استفاده الزامی از ماسک توسط بیمارانی که با علائم سرماخوردگی مراجعه می‌کنند از ضروری‌ترین اقدامات است.
وی با بیان اینکه شستشو و ضدعفونی کردن تا حد زیادی می تواند از انتقال بیماری ها جلوگیری کند، افزود: پزشکان و کادر اجرایی مطب‌ها به بیماران و همراهان یادآوری کنند که به محض ورود و خروج دست‌ها را بشویند و یا ضدعفونی کنند.
این جراح با بیان اینکه بهتر است در هنگام مراجعه بیماران از آنها سوابق سفرهای اخیرشان برای انجام کنترل‌های لازم پرسیده شود، تصریح کرد: تمام سطوحی که ممکن است بیمار به آن دست بزند مثل کلید، دستگیره و شیرآلات را مرتبا و چند بار در روز ضدعفونی شود
بوتراب معتقد است، برای پیشگری و کنترل بیماری کرونا بهتر است در شرایط فعلی بیماران دارای علائم تب، سرفه، تنگی نفس را به مراکز مراقبتی معرفی کرده و از پذیرش آنها خودداری کنید.
وی، همچنین با بیان اینکه کلیه کارکنان مطب باید به طور مداوم از ماسک و دستکش استفاده کنند و حدالامکان وسایل همراه بیمار مثل کیف و چتر را به اتاق دندانپزشک نبرید، افزود: دندانپزشکان و درمانگران بهتر است حتما از شیلد محافظ استفاده کنند.
جراح دندانپزشک با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی که برای جلوگیری از هپاتیت B استفاده می‎شود برای جلوگیری از کرونا نیز باید به کار برد، ادامه داد: در روزهایی که شرایط خاصی بر جامعه حاکم است و باید موارد بهداشتی جدی گرفته شود، به همکاران توصیه شده طبق روال گذشته پسماندهای مطب، کلینیک و یا بیمارستان را به سیستم دفع زباله‌های بهداشتی تحویل دهند و مطمئن شوند که این اقدام به طور کامل انجام شده و وسایل یک‌بار مصرف بیمار نیز طبق روال گذشته با دستکش محافظ در سیستم پسماند بسته‌بندی کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید