14:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1399 - 10:41
کد خبر: 14130
آذربایجان‌غربی همچنان قرمز؛

همدست کرونا در سیزده بدر نشویم!

با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در ارومیه و گذشتن آن از مرز 600 نفر ضرورت ماندن در خانه برای قطع زنجیره انتقال در این روزها بیش از پیش احساس می‌شود.
همدست کرونا در سیزده بدر نشویم!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سیزده بدر رسم دیرین فرهنگ ایرانی در روزهای ابتدایی سال نو است و مردم در این روز با حضور در دامان طبیعت آمدن بهار را با سرمستی طبیعت جشن می‌گیرند.

اما امسال با وجود شیوع ویروس کرونا آن هم در ماه پایانی سال گذشته عید و سال نو متفاوتی را مردم تجربه کردند چرا که یکی از راه‌های اصلی برای پیروزی در نبرد با این ویروس نامبارک فاصله گرفتن از هم و ماندن در خانه است.

بدون شک سیزده بدر امسال نیز رنگ و بوی سالهای گذشته را نخواهد داشت و مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان هم که شده روز طبیعت امسال را در خانه به در کنند تا ناقل و انتقال‌دهنده ویروس کرونا به دیگران نباشد.

بدون شک به هر میزان همکاری و همراهی مردم برای رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه کمتر باشد پروسه شکست ویروس کرونا نیز طولانی‌تر شده و به تبع آن پیامدها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بخش‌های مختلف کشور وارد می‌شود.

عدم توجه به هشدارهای بهداشتی و حضور مردم در دامان طبیعت آن‌هم در روز سیزده بدر بدون شک می‌تواند آغازی بر موج جدید از همه‌گیری ویروس کرونا در جامعه باشد و شکی نیست که در پی این رفتار باز هم تعطیلی کسب و کارها ادامه‌دار شده، مدارس و دانشگاه‌ها همچنان باید با شرایط فعلی فعالیت کنند و در یک کلام چرخ زندگی برای بسیاری لنگ شود آن هم تنها برای آنکه عده‌ای اصرار دارند امسال مانند سال‌های پیش سیزده بدر را در تجمع‌های قابل‌توجهی از دوستان و خویشان خود در دامان طبیعت سپری کنند غافل از آنکه کرونا همچنان در کمین برای یافتن فرصت انتقال است.

امسال شاید بهتر باشد به جای اینکه بساط دورهمی‌های سیزده بدر را مانند سالهای گذشته از الان مهیا کنیم به فکر سرگرمی‌ها و راه‌ها جدید برای گذراندن سیزده بدر در کنار خانواده در محیط امن خانه باشیم تا این مهمان ناخوانده زودتر به فکر رفتن بیفتد و زندگی‌ها نیز به روال عادی بازگردد.

مریم صفری

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید