20:51|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1399 - 08:33
کد خبر: 14134
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض برای ساخت و تعمیر کلی و جزیی ساختمان‌های آسیب دیده خود دریافت می‌کنند.
مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: مددجویان آسیب‌دیده از زلزله قطور خوی تسهیلات بلاعوض برای ساخت و تعمیر کلی و جزیی ساختمان‌های آسیب دیده خود دریافت می‌کنند.

وی افزود: کار تیم‌های ارزیابی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله‌زده بخش قطور خوی به پایان رسیده و برای احداث واحدهای مسکونی تخریب شده ۱۵ میلیون تومان، برای تعمیرات کلی هشت میلیون تومان و برای تعمیرات جزیی نیز چهار میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

سهندی ادامه داد: همچنین علاوه‌ بر کمک‌های بلاعوض، ۳۰ میلیون تومان بابت خسارت به مددجویان توسط شرکت‌های بیمه پرداخت خواهد شد تا بتوانند منازل خود را نوسازی و بازسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست کمک‌رسانی به مددجویان آسیب‌دیده زلزله قطور، بسته‌های حمایتی شامل کالاهای اساسی و ضروری به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در حال توزیع در میان آنها است.

سهندی بیان کرد: ۲۰۷ باب از واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده به‌طور کامل تخریب شده و ۱۳۸ واحد نیز به تعمیرات کلی و جزئی نیاز دارند که هزینه‌های آن‌ها توسط کمیته امداد تامین خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی غربی تصریح کرد: در مناطق زلزله‌زده خوی، ۲۰۰ خانوار جدید نیز تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند که با احتساب این خانوارها، پرداختی کمیته امداد در این منطقه ۲ برابر خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید