09:53|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1399 - 10:00
کد خبر: 14136
یادداشت:

کلاهبرداری با طعم تلخ کرونا!

در ایامی که جامعه درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و مردم برای اینکه بتوانند موارد بهداشتی را رعایت کنند، جهت خرید بیشتر از کارت بانکی خود استفاده می‌کنند، انگار بازار کلاهبرداری‌های سایبری را نیز گرم شده است.
کلاهبرداری با طعم تلخ کرونا!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کلاهبرداران و سودجویان اینترنتی به هر شیوه‌ای که شده به دنبال فرصت برای کلاهبرداری هستند.

 در ایامی که جامعه درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و مردم برای اینکه بتوانند موارد بهداشتی را رعایت کنند، جهت خرید بیشتر از کارت بانکی خود استفاده می‌کنند و این امر بازار کلاهبرداری‌های سایبری را نیز گرم کرده است.

متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت‌های کرونایی را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آن‌ها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.

‍ سرهنگ نصرتی، رئیس پلیس فتا انتظامی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تمایل شهروندان محترم به خریدبا استفاده از کارت های بانکی و عدم رد و بدل نمودن وجه نقد، احتمال هرگونه سوء استفاده از کارت های بانکی شهروندان توسط کلاهبرداران و سودجویان به وسیله دستگاه های اسکیمر وجود دارد.  

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: شهروندان همواره به هشدارهای پلیس فتا توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تجهیزات جانبی غیراستاندارد و اضافی نصب شده به دستگاه های pos فروشگاهی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت های پلیسی و یا شماره تلفن 04421823186 با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

کلاهبرداران فضای سایبری در انتظار فرصتی برای سوء استفاده از گزینه‌های مختلف هستند که این روزها نیز کرونا طعمه آنان شده و نیاز است تا مردم آگاهی لازم در این زمینه را کسب کرده و در هنگام استفاده از کارت بانکی با آگاهی بیشتری اقدام نمایند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید