02:09|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1400 - 13:18
کد خبر: 17650

موقعیت مهدی؛ ظرفیت پایان‌ناپذیر سینمای دفاع مقدس را برای خلق آثار هنری نمایان کرد

موقعیت مهدی فیلمی ایرانی محصول سال ۱۴۰۰ به کارگردانی و نویسندگی هادی حجازی‌فر که طی چند روز اخیر نقل محافل شده و تجلیل‌های بسیاری را از آن خود کرده است.
موقعیت مهدی؛ ظرفیت پایان‌ناپذیر سینمای دفاع مقدس را برای خلق آثار هنری نمایان کرد

سرویس فرهنگی باریش نیوز، فیلم سینمایی موقعیت مهدی با پرداختن به موضوع زندگی نظامی شهید مهدی باکری خلاصه‌ای از یک مینی‌سریال شش قسمتی به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی سیما فیلم است که در چهلمین دوره جشواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

بنابر تحلیل کارشناسان از موضوعات مهم به تصویر کشیده شده در فیلم سینمایی موقعیت مهدی نوع روابط خانوادگی است که یک عشق زیبا و دلنشین را برای مخاطب تداعی می‌کند.

موقعیت مهدی توانست مقام دوم فیلم محبوب چهلمین جشنواره فیلم فجر در میان اهالی رسانه و آرای مردمی از آن خود کند.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان‌غربی پس از تماشای فیلم موقعیت مهدی در سینما ایران ارومیه، این فیلم را از فیلم‌های برتر چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

وی در ادامه آذربایجان‌غربی را استانی پیشرو در عرصه‌‌ای انقلابی و هنری از جمله موسیقی، سینما، صنایع دستی و ... قلمداد کرده و یادآور شد: آذربایجان‌غربی ظرفیت بالایی در حوزه‌های مذهبی، فرهنگ و هنر دارد و با تمام توان از این حوزه حمایت خواهم کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین فرهنگ و هنر را بخشی از زندگی مردم استان دانسته و افزود: سینما و رسانه از عواملی هستند که می‌توانند فرهنگ و تاریخ یک جامعه را بخصوص در حوزه‌های مذهبی و ارزشی حفظ و ترویج کنند.

در پایان لازم به ذکر این که این فیلم با دریافت شایسته سیمرغ بهترین فیلم و نیز ۴ سیمرغ دیگر در بخش‌های بهترین کارگردان فیلم اول، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین موسیقی متن، همراه با استقبال منتقدان و مخاطبان جشنواره فجر امسال، نشان داد که سینمای دفاع مقدس ظرفیتی پایان‌ناپذیر برای خلق آثار هنری است و پرداخت حرفه‌ای و هوشمندانه به موضوعات و اسوه‌های انقلاب، موجب برانگیختن شوق و نگاه علاقه‌مندان حقیقی سینما می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید