19:02|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 15 مهر 1402 - 12:04
کد خبر: 18449
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

خانواده در دین اسلام نهادی مقدس است

امام جمعه ارومیه گفت: در جهان غرب، نهاد‌ خانواده از هم گسسته درحالی که خانواده در دین اسلام نهادی مقدس است
خانواده در دین اسلام نهادی مقدس است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی این شهر برپا شد، گفت: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در جامعه ما نفوذ کند بلکه باید با چنگ و دندان فرهنگ دینی و اسلامی خود را حفظ کنیم.
 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه ازدواج سفید و همجنس گرایی در جامعه غرب رواج یافته و دشمن درصدد تزریق این فرهنگ در جامعه اسلامی است، افزود: در جهان غرب، نهاد‌های خانواده از هم گسسته و متلاشی شده است و مقام مادری و تولید نسل را قبیح و مانع آزادی بین زنان القاء می‌کنند درحالی که خانواده مسئله مهم و مطرح در جامعه و در دین اسلام نهادی مقدس است و ازدواج و تشکیل خانواده از آیات و نشانه‌های الهی است؛ لذا باید با تمام قوا، نهاد خانواده را حفظ کنیم. 
 

خطیب جمعه ارومیه افزود: دشمن در نظر دارند مسائل فرهنگی و دینی را از بین ببرد و بزرگترین ضربه را از طریق اشاعه مصرف مشروبات الکلی به دین و فرهنگ ما وارد کند، اما تلاش‌های مرزبانان و نیرو‌های نظامی و انتظامی مانع از رسیدن دشمن به این اهداف شوم است. 
 

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تامین بخش کثیری از امنیت، اقتدار و آرامش جامعه، وابسته به تلاش‌های نیرو‌های انتظامی است که با تلاش آن‌ها امروزه امنیت در کشور جاری است، اظهار کرد: حفظ جان و مال مردم و تامین امنیت روانی جامعه، مبارزه با فساد و قاچاق مسئله بسیار مهمی است که با تلاش‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی انجام می‌شود و شهدای بسیاری نیز در این مسیر تقدیم انقلاب شده است.
 

وی با اشاره به روز وقف بر اهمیت توجه به موضوع وقف تاکید کرد و گفت: وقف بخشی از اموال انسان در راه دین، مسئله حائز اهمیتی است لذا ضروری است در جهت اشاعه فرهنگ وقف در جامعه تلاش شود. 
 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه عشایر و روستاییان در شجاعت و فداکاری الگو، سرمشق و از ذخایر انقلاب هستند، افزود: همواره در تولیدات مواد غذایی مدیون این قشر هستیم، لذا باید راه‌های مواصلاتی، زمینه فروش محصولات عشایر و روستاییان، نوسازی مساکن آن‌ها توسط مسئولین مورد توجه جدی قرار گیرد و مشکلات عشایری و روستایی به بهترین نحو حل و از این قشر، حمایت شود. 
 

وی با بیان اینکه خداوند، دین، ایمان و قرآن را نور معرفی می‌کند و پیامبر را ناجی، دعوت کننده به سوی خدا و و روشن کننده مسیر انسان‌ها قرار داده است، افزود: پیامبر با معارف دین انسان را هدایت و احیا می‌کرد و حق حیات بر گردن ما دارد، لذا راه ادای این حق، مجاهدت در راه خدا است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید