12:42|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 مهر 1402 - 10:42
کد خبر: 18452

تشدید گشت و کنترل در حریم قانونی پارک ملی دریاچه ارومیه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تشدید گشت و کنترل در حریم قانونی پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.
تشدید گشت و کنترل در حریم قانونی پارک ملی دریاچه ارومیه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به تشدید گشت و کنترل در حریم قانونی پارک ملی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست استان و مامورین یگان شهرستان نقده در نواحی سواحل جنوب غربی پارک ملی دریاچه ارومیه با هدف جلوگیری از تخلفات زیست محیطی خصوصا زنده گیری پرندگان شکاری برگزار شد.
 

رضا معصومی افزود: مامورین یگان حفاظت طی گشت‌های شبانه روزی با هر گونه تخلفات زیست محیطی از قبیل تخریب محیط زیست، ورود غیر مجاز به حریم پارک ملی، چرای غیر مجاز دام و احشام، دخل و تصرف غیرقانونی و شکار وصید برخورد می‌کنند و متخلفین به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
 

پارک ملی دریاچه ارومیه به عنوان یک منطقه بین‌المللی ذخیره‌گاه زیست‌کره زمین معرفی شده که ۱۰۲ جزیره داشته و کم نظیرترین زیستگاه از نظر پوشش گیاهی و حیات‌وحش در جهان به شمارمی آید.
 

دریاچه ارومیه و جزایر داخل آن (به جز جزیره اسلامی) در سال ۴۶ به عنوان پارک ملی دریاچه ارومیه نام‌گذاری و تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفت و همچنین جزء تالاب‌های بین‌المللی در سایت رامسر معرفی شد، این تالاب با ۵۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در ۲۱ کیلومتری شرق ارومیه و در بین دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید