14:53|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 مهر 1402 - 09:57
کد خبر: 18457

تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغالزایی در آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: تعهد اشتغال ایجاد شده در استان در سال گذشته ۵۳ هزار نفر بود که این مهم، در حدود ۱۱۰ درصد محقق شده است.
تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغالزایی در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت هفته دامپزشکی در ارومیه گفت: تعهد اشتغال ایجاد شده در استان در سال گذشته ۵۳ هزار نفر بود که این مهم، در حدود ۱۱۰ درصد محقق شده است.
 

جواد کرمی  با بیان اینکه   در تیر و مرداد ماه سال جاری، موفق به تثبیت نرخ تورم ۲.۵ درصد در استان شدیم افزود: از نظر کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در شهریور ماه این استان با ۱.۸ درصد در ردیف ۱۰ استان موفق کشور قرار دارد که توانسته این موضوع را مدیریت و کنترل کند.
 

وی ادامه داد: بیشترین نرخ تورم نقطه‌ای در بین استان‌ها ۵۱.۳ درصد بود که آذربایجان‌غربی با ۴۰.۸ درصد ضمن ارتقای رتبه، به میانگین کشوری با نرخ ۳۹.۵ درصد نزدیک‌تر شده است.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: تیم اقتصادی استان با هدایت استاندار آذربایجان‌غربی و با تشکیل کمیته‌های مهار تورم، اشتغال، سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و با برگزاری یکشنبه‌های حمایت از تولید به دنبال کاهش روز افزون نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی است.
 

کرمی با بیان اینکه با همراهی بخش خصوصی و تلاش همدلی مسولان به خصوص پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی این موفقیت‌ها حاصل شده‌است، اضافه کرد: مردمی سازی دولت از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود چرا که مالکان واقعی کشور مردم هستند و بدون مشارکت آنان موفقیتی حاصل نمی‌شود.
 

معاون استاندار ضمن گرامیداشت روز دامپزشکی و تقویر از کارکنان و سربازان گمنام عرصه تامین امنیت غذایی، بیان کرد: مجموعه دامپزشکی با خدمت به بهره برداران و همچنین مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نقش حائز اهمیتی در حفظ امنیت غذایی و کاهش مخاطرات اقتصادی برای بهره برداران صنعتی، روستایی و عشایری ایفا می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید