18:57|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1402 - 10:17
کد خبر: 18479

۵۴۹ داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند/ امروز، چهارشنبه آخرین مهلت

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در استان تا ساعت ۱۸ امروز، چهارشنبه گفت: طی ۶ روز، ۵۴۹ داوطلب با مراجعه به سامانه وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.
۵۴۹ داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند/ امروز، چهارشنبه آخرین مهلت

رضا ابراهیمی افزود: از این تعداد، ۴۹۷ نفر شامل ۹۱ درصد مرد و ۵۲ نفر شامل ۹ درصد کل ثبت نامی ها تاکنون زن هستند.
 

وی اضافه کرد: در روز ششم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، ۲۰۷ نفر موفق به ثبت نام شدند که ۱۸۴ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بودند.
 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی اظهار کرد: روند ثبت نام نهایی و قطعی داوطلبان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۸ امروز، چهارشنبه ادامه دارد و این مهلت قابل تمدید نیست.
 

ابراهیمی ادامه داد: داوطلبان می توانند تا ساعت ۶ بعدازظهر امروز با مراجعه به سامانه مربوطه نام نویسی داشته باشند.
 

داوطلبان باید گواهی پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی که از دستگاه‌ها دریافت کرده اند را بارگذاری کرده و عدم بارگذاری این گواهی‌ها، به منظور انصراف یا عدم تکمیل فرم است.
 

داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.
 

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.
 

پیش از این و در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۴۹ هزار نفر در کشور و یک هزار و ۳۹۷ نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.
 

آذربایجان غربی ۱۲ کرسی در مجلس دوازدهم خواهد داشت که شامل سه کرسی برای ارومیه، یک کرسی برای هر یک از شهرستان های سلماس، مهاباد و بوکان، یک کرسی برای سردشت و پیرانشهر، یک کرسی برای نقده و اشنویه، یک کرسی برای میاندوآب، باروق و چهار برج، یک کرسی برای تکاب و شاهین دژ، یک کرسی برای خوی و چایپاره و یک کرسی برای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید