03:19|چهارشنبه, اردیبهشت 26 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1402 - 12:00
کد خبر: 18489

زمین خواری در راس جرائم اقتصادی آذربایجان غربی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی گفت: زمین خواری در ردیف اول جرائم اقتصادی استان قرار دارد.
زمین خواری در راس جرائم اقتصادی آذربایجان غربی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان اینکه امسال ارزش ریالی جرایم اقتصادی در استان به حدود ۱۹ هزار ۸۵۰ میلیارد ریال رسیده است گفت: زمین خواری در راس جرائم اقتصادی استان قرار دارد.
 

سرهنگ بابک فرشباف ادامه داد: نیمه  نخست امسال ۱۶۲ فقره پرونده زمین خواری به ارزش بیش از ده هزار میلیارد ریال در پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و پیگیری شده است.
 

این مقام انتظامی از کشف ۶ پرونده بزرگ فرار مالیاتی در شش ماه نخست امسال در استان نیز خبر داد و ارزش ریالی آن را دو هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد.


وی با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص مقابله با قاچاق در مرز‌های استان نیز گفت: در حال حاضر، قاچاق سوخت در استان به زیر یک درصد  سال‌های گذشته رسیده که کاهشی قابل توجه است.
 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین دلایل این کاهش، افزایش اقدامات کنترلی در مرز‌ها توسط شرکت نفت با همراهی فرماندهی انتظامی استان و اجرای چهار طرح ویژه در راستای شناسایی خودرو‌های با باک اضافه بوده است.
 

سرهنگ فرشباف ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در سال‌های گذشته در استان، قاچاق سوخت بود که با راه اندازی کارت سوخت و همچنین اقدامات کنترلی ویژه به شدت کاهش یافته است.
 

وی می‌گوید: هم اکنون پلیس گمرکات در مرز‌های رسمی تمرچین پیرانشهر و بازرگان ماکو حضور دارد و به زودی در مرز سرو در ارومیه و رازی در خوی نیز راه اندازی می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید