12:30|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1402 - 09:00
کد خبر: 18506
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

افزایش ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرز‌های آذربایجان‌غربی

در ۶ ماهه نخست سال جاری شاهد رشد ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرز‌های استان و افزایش ۳۸ درصدی اقامت در هتل‌ها بودیم که نشان‌دهنده رونق و توسعه گردشگری در آذربایجان غربی است.
افزایش ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرز‌های آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرز‌های استان و افزایش۳۸ درصدی اقامت در هتل‌ها بودیم که نشان‌دهنده رونق و توسعه گردشگری در آذربایجان غربی است.
 
صفری تصریح کرد: توسعه و رونق گردشگری نیازمند فراهم کردن شرایط و امکانات از جمله تقویت زیرساخت‌ها از جمله ساخت جاده، برقراری پرواز داخلی و خارجی، راه‌اندازی قطار، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت، ایجاد و احداث مراکز تفریحی و گردشگری است که به فراهم کردن این شرایط میتوان به توفیقات خوبی رسید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین کمبودهای استان، نبود موزه های تخصصی است، اظهار کرد: یکی از موزه هایی که می تواند در استان راه اندازی شده و مورد استقبال نیز قرار گیرد، موزه رسانه است که امیدواریم ساز و کار آن فراهم شود.

صفری گفت: در حوزه رسانه، داشته های تاریخی بسیار خوبی در آذربایجان غربی داریم که می توان در موزه رسانه از آنها بهره برد.

 
با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بوده و این وزارتخانه با شرکت‌های بسیاری در این حوزه همکاری می‌کند، گفت: در آذربایجان غربی نیز برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های دانشجویان آمادگی لازم وجود دارد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین با هدف توسعه و رونق گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در تلاش است تا
ورود گردشگران خارجی به کشور را با حذف روادید و کاهش بروکراسی‌های اداری تسهیل کند. 

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی همچنین از  سرمایه‌گذاری در مسیر قطور_خوی حمایت می‌کند و این مسیر در آینده نزدیک به یکی پرتردد ورود و خروج مسافران داخلی و خارجی خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید