10:11|یکشنبه, اردیبهشت 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1402 - 22:04
کد خبر: 18727

سفر ایمن در جاده های آذربایجان غربی

با هدف کاهش حداکثری آمار تصادفات پویش سفر ایمن در جاده های آذربایجان غربی اجرا می شود.
سفر ایمن در جاده های آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی، درهشتمین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات اظهار کرد: با فرارسیدن سال نو و آغاز سفر‌های نوروزی، پویش سفر ایمن با هدف ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای در استان اجرا می‌شود و تا ۱۷ فروردین طرح نوروزی در استان اجرا خواهد شد.

 ایرج دست نشان با اشاره به اینکه اداره کل راهداری، امسال ۴ اصل را برای خود مقرر کرده است، خاطر نشان کرد: راه بدون چاله، اصل خود معرف بودن جاده‌ها برای رانندگانی که غیر حرفه‌ای و نا آشنا با جاده‌ها هستند، اصل بخشودگی راه‌ها که هدف ایمن سازی حفاظ‌ها و خاکریز‌ها هستند و اصل آخر نیز زیبا سازی منظر حاشیه راه‌های است که بتوانیم با کمک تمامی فرمانداران و شهرداران در سطح استان، زباله‌های حاشیه جاده‌ها را جمع آوری کنیم.

این مقام مسئول بااشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز همانند سایر دستگاه‌های امدادی از آمادگی لازم برای سفر‌های نوروزی برخوردار است، اظهار کرد: تمامی اکیپ‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در راهدارخانه‌های سطح جاده‌های استان مستقر خواهند شد.

دست نشان با اشاره به اینکه لکه گیری و آسفالت گیری راه‌های حوزه استحفاظی استان در روز‌های پایانی سال نیز اجرا می‌شود تا آراستگی راه‌های استان را شاهد باشیم، افزود: بحث آماده سازی حداکثری جاده ها، برای تردد حداکثری در راه‌ها با هدف داشتن حداقل تصادفات از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اجرای طرح نوروزی است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه راهدارخانه‌های مهمی که برای پذیرایی از مسافران در سطح جاده‌های استان وجود دارد برای پذیرایی از مسافرین نوروزی آماده شده اند، افزود: از تمامی دستگاه‌های امدادی تقاضا می‌شود اخلاق حسنه و مسئولیت پذیری حرفه‌ای، اطلاع رسانی صحیح و بهنگام به مسافرین و آمادگی لازم را برای حوادث محتمل و غیر مترقبه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تا قبل مهر ماه سال ۱۴۰۲ فقط ۲ کیلومتر از گردنه قوشچی و ۱۸ کیلومتر در کل استان نیوجرسی نصب شده بود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ۱۰ کیلومتر از محور قوشچی و ۴۵ کیلومتر در کل راه‌های استان نیوجرسی نصب شده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ میزان نیوجرسی نصب شده در محور‌های مواصلاتی استان را به ۷۰۵کیلومتر برسانیم.

این مقام مسئول بااشاره به اینکه یکی از موضوعات در کاهش تصادفات و فوتی ها، رفع نقاط حادثه خیز است، تصریح کرد: از ۲۴ نقطه حادثه خیز در استان ۱۲ نقطه حادثه خیز رفع شده و تا پایان سال ۲ نقطه نیز رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تابلو علایم و مسیر نما در استان کمبود داریم که ۱۰ میلیارد تومان برای رفع این کمبود در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۵۰کیلومتر از محور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی نیازمند جدا سازی بوسیله نیوجرسی بود، همچنین ظرفیت تولید نیوجرسی در استان ۴ کیلومتر در ماه است که با وجود افزایش ظرفیت واحد تولیدی به ۷ کیلومتر، برای تولید نیوجرسی مورد نیاز استان؛ از دفتر ایمنی سازمان راهداری در جهت هدایت سرمایه گذاران در حوزه تولید نیوجرسی به استان درخواست کمک کرده ایم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید