23:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اسفند 1402 - 21:45
کد خبر: 18728
استاندار آذربایجان‌غربی:

جنبه‌های آسیب پذیر فضای مجازی بیشتر معرفی شود

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به فضای مجازی، گفت: علیرغم فرصت‌های بسیار زیاد فضای مجازی، تهدیداتی نیز در این حوزه وجود دارد که جنبه‌های آسیب پذیر آن باید مدیریت و برای مردم بیشتر معرفی شود.
جنبه‌های آسیب پذیر فضای مجازی بیشتر معرفی شود

محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با جمعی از فعالین فضای مجازی استان، با اشاره به اینکه فضای مجازی در حوزه‌های مختلف اثرگذار است، افزود: در پشت فضای مجازی، یک فضای امنیتی و اطلاعاتی توسط دشمنان طراحی شده تا با دسترسی به اطلاعات و داده‌های داخلی، توطئه‌های خود را برای ضربه زدن به نظام‌اسلامی اجرا کنند. 
 
وی همچنین با بیان برخی از محدودیت‌ها در فضای مجازی کشور، خاطرنشان کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن بخصوص در حوزه فضای مجازی، به دنبال آسیب رسانی به کشورمان با تکیه بر انتشار اخبار کذب و تخریبی است.
 
استاندار آذربایجان‌غربی به مسئولیت سنگین رسانه‌های رسمی و انقلابی در فضای مجازی نیز اشاره کرده و افزود: رسانه‌های رسمی و انقلابی با اعتمادسازی در جامعه، می‌توانند توطئه‌های دشمنان در فضای مجازی را خنثی سازند.
 
معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه نیرو‌های انقلابی و دلسوز نظام حضوری منسجم و هدفمند در فضای مجازی داشته باشند، اضافه کرد: از پراکنده کاری در فضای مجازی پرهیز شده و رسانه‌های رسمی و انقلابی، در راستای تولید محتوای مناسب هم افزایی و همکاری بیشتری داشته باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مهم نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی، گفت: با نگاه ویژه دولت و اقدامات جهادی و شبانه روزی مسئولان استان، امروز شاهد رشد در بسیاری از شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف هستیم و رسانه‌ها با انعکاس درست دستاورد‌ها در جامعه امیدآفرینی کنند. 
 
استاندار آذربایجان‌غربی نبود سواد رسانه‌ای را از مشکلات جامعه کنونی عنوان کرده و افزود: ضروری است ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود تا نگاه نوجوانان و جوانان به رسانه‌ها و مطالب منتشر شده در آنها عمیق‌تر شود.
 
وی به مشکلات دریاچه ارومیه و روند احیای آن نیز اشاره کرده و یادآور شد: مشکلات دریاچه ارومیه مربوط به سالیان گذشته و بیشتر مربوط به توسعه باغات و مدیریت غیراصولی منابع آبی و کاشت محصولات آب بر در استان است. 
 
معتمدیان در ادامه افزود: با نگاه دولت سیزدهم و شخص آقای رئیس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، مدیریت احیای دریاچه برای اولین بار به خود استان تفویض شده و ما نیز تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های عمرانی احیای دریاچه ارومیه انجام دادیم و با بهره برداری از سد چپرآباد در بخش عمرانی در بخش سخت افزاری کانال انتقال بادین آباد باید به اتمام برسد. 
 
وی با استقبال از نقد منصفانه رسانه‌ها در بخش‌های مختلف، گفت: نقد منصفانه قطعا کارگشا و موجب حل مشکلات خواهد شد و ما امیدواریم رسانه‌ها با دوری از فرهنگ مطالبه سازی، به سمت معرفی مطالبه گری به حق مردم حرکت کنند و مطالبه گری در جامعه را نهادینه سازند.
 
معتمدیان نبود محتوای مناسب را از جمله مشکلات رسانه‌های مختلف استان عنوان کرده و اظهار داشت: امیدواریم رسانه‌ها با تولید محتوای مناسب براساس نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و به دور از ایجاد تنش، با همگرایی و همدلی در جهت حل مشکلات و دغدغه‌های مردم اطلاع رسانی و راهکار ارائه دهند. 
 
استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت مشارکت حداکثری با یک رقابت واقعی در انتخابات اخیر نیز اشاره کرده و اظهار داشت: انتخابات در استان با توجه به ماموریت‌های تبیین شده توسط مقام معظم رهبری و با حضور گرایش‌های مختلف سیاسی و اقوام مختلف، به سالم‌ترین شکل ممکن در امنیت کامل و با مشارکت خوب مردم برگزار شد.
 
معتمدیان در پایان با اشاره به اهمیت سلامت انتخابات، افزود: صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس در انتخابات، وظیفه شرعی و قانونی ما بود که خوشبختانه از تک تک آرای مردم در انتخابات اخیر صیانت شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید