23:12|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1403 - 23:09
کد خبر: 18750

هواشناسی آذربایجان‌ غربی هشدار زرد صادر کرد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی گفت: نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر ورود یک سامانه بارشی به استان از روز یکشنبه است.
هواشناسی آذربایجان‌ غربی هشدار زرد صادر کرد

مهدی کریمی افزود: این سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان فعال است و همراه با رگبار باران و رعد برق متناوب و تندباد لحظه ای است، در برخی نقاط مستعد تگرگ نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها اضافه کرد: سیلابی شدن مسیل ها نیز پیش بینی شده و لازم است که شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی روز یکشنبه در مناطق شمالی و مرکز استان و روز دوشنبه در تمامی مناطق است.

وی با اشاره به اینکه احتیاط در تردد شهری و جاده ای لازم است، اضافه کرد: کشاورزان نیز لازم است به توصیه کارشناسان در این باره توجه داشته باشند تا دچار خسارت نشوند.

کریمی با اشاره به دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته ارومیه اظهار کرد: در این مدت، دمای ارومیه بین پنج و ۱۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود و پلدشت با ۲۲ درجه گرم ترین و تکاب با ۲ درجه زیر صفر سردترین شهر بوده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید