18:34|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1402 - 11:18
کد خبر: 18381

یک‌هزار و ۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کردند

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ حوزه انتخابیه این استان، یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام خود را از طریق سامانه اعلام شده، تکمیل کردند.
یک‌هزار و ۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کردند

رضا ابراهیمی اظهار کرد: این در حالی است که در دوره پیشین ۵۳۴ نفر در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند و امسال شاهد رشد بیش از ۲.۵ برابری هستیم.
 

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۹ درصد کاندیداهای مرد و ۱۱ درصد کاندیدای زن هستند.
 

وی افزود:همچنین ۳۸ درصد ثبت نام کنندگان در استان، ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۴ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۳ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، چهار درصد ۶۰ تا ۷۰ سال و کمتر از یک درصد هم ۷۰ تا ۷۵ سال هستند.
 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: در این دوره و در مرحله پیش ثبت نام، ۵۴۳ نفر در حوزه ارومیه، ۱۴۲ نفر در حوزه خوی و چایپاره، ۱۱۹ نفر در حوزه میاندوآب، چهاربرج و باروق، ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب و ۱۰۷ نفر در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ثبت نام کردند.

 

ابراهیمی اضافه کرد: همچنین در حوزه سلماس ۹۴ نفر، در حوزه نقده، اشنویه ۸۹‌ نفر، ۸۰ نفر در حوزه بوکان، ۶۸ نفر در حوزه مهاباد و ۴۵ نفر در حوزه پیرانشهر، سردشت و میرآباد پیش ثبت نام کرده اند.

وی گفت: مرحله پیش ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد شروع شده بود و روز گذشته، ۲۲ مرداد پایان یافت.

 

وی تاکید کرد: در میان این کسانی که موفق به پیش ثبت نام شدند، یک درصد مشمول ماده ۲۵ (مدیرانی که باید در موعد مقرر از سمت خود استعفا می‌دادند) قانون انتخابات هستند.
 

انتخابات مجلس شورای اسلامی روز ۱۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی هم برگزار خواهد شد. / ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید