17:53|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 04 شهریور 1402 - 10:38
کد خبر: 18392
استاندار آذربایجان غربی:

مرز تمرچین آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعين حسینی است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش ۵۰۰ هزار زائر اربعین اندیشیده است ، گفت: ٨۰ موکب در استان و اقلیم کردستان عراق آماده پذیرایی از مهمان و زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی هستند.
مرز تمرچین آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعين حسینی است

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی روز پنجشنبه در مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: ظرفیت اسکان روزانه ۴۰ هزار زائر اربعین در مرز و پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر فراهم است.

 

وی افزود: تدارک پخت و توزیع روزانه تا ۱۰۰ هزار پرس غذا توسط موکب‌های مردمی در مسیر تردد زائران و پارکینگ رایگان برای ۵۰ هزار خوردو با امکانات لازم در ورودی شهر پیرانشهر، پادگان جلدیان ارتش و پایانه مرزی تمرچین پیش بینی شده و در اختیار زائران قرار دارد.

 

استاندار آذربایجان غربی به فعال شدن ۳۸ گیت ورود و خروج برای توقف حداقلی در مرز تمرچین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران از مرز تمرچین تا الحسینیه بغداد و شهر نجف اشرف تدارک دیده شده است.

 

معتمدیان در خصوص هماهنگی‌های لازم با مسوولان اقلیم کردستان عراق برای تردد زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: تمهیدات حداکثری از جمله اختصاص خودروهای عمومی برای جابجایی زائران از تمرچین به سمت عتبات عالیات پیش بینی شده است.

 

وی یادآور شد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از این مرز برای زیارت عتبات عالیات در اربعین مشرف شدند و امسال تردد ۵۰۰ هزار زائر اربعین را از این مرز پیش بینی کرده‌ایم.

 

استاندار آذربایجان غربی به وحدت و همدلی ایجاد شده در منطقه برای میزبانی زائران اربعین اشاره کرد و گفت:  تمامی این وحدت و همدلی به برکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شکل گرفته است و مردم استان برای خدمت به زائران امام حسین علیه السلام افتخار می کنند . 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید