17:38|دوشنبه, اردیبهشت 10 ,1403
تاریخ انتشار: 01 آبان 1402 - 12:04
کد خبر: 18474

آغاز عملیات اکتشاف در مجتمع معدنی اورانیوم آذربایجان غربی

با حضور رئيس سازمان انرژی اتمی عملیات اکتشاف و معدن‌کاری مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم در شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی آغاز شد.
آغاز عملیات اکتشاف در مجتمع معدنی اورانیوم آذربایجان غربی

عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی و معدن‌کاری مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم «دیلک وردی» در چالدران استان آذربایجان غربی با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شد.
 

محدوده اکتشافی معدن «دیلک وردی» در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است. محدوده اکتشافی خوی – ماکو با وسعت ۱۱۷ کیلومتر مربع در سال ۱۳۹۹ و با استفاده از پرواز‌های هوابرد توسط کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام محدوده مستعد «دیلک وردی» از نظر دارا بودن اورانیوم و سایر عناصر همراه در وسعت ۴۱ کیلومتر مترمربع شناسایی شد.
 

پس از انجام مطالعات اکتشافی و تخمین ذخیره در محدوده «دیلک وردی»، منابع مستعد پرتوزا با قابلیت اقتصادی شناسایی شده که با برنامه ریزی صورت گرفته، در نخستین روز آبان ۱۴۰۲ عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی و معدن‌کاری آغاز شد.  
 

معاون رئیس جمهور و رئيس سازمان انرژی اتمی در حاشیه عملیات اجرایی معدن دیلک وردی گفت:۵  هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح و کارخانه فرآوری در نظر گرفته شده که تاکنون برای عملیات اکتشاف ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید